.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مشعل المپیاد دانشجویان دختر در مازندران برافروخته شد

شمال نیوز: شعل دومين دوره المپياد ورزش‌هاي همگاني  دختران‌ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي كشور شب گذشته طي مراسم باشكوهي در دانشگاه مازندران بر افروخته شد.

 به گزارش شمال نیوز؛ در حالي كه دكتر محمد پوركياني مدير كل تربيت بدني وزارت علوم، ‌فخر الدين اصغري آقمشهدي سرپرست دانشگاه مازندران و مسئولان شهرستان بابلسر در مراسم حضور داشتند برنامه‌هاي متنوع فرهنگي اجرا شد و در پايان 59 تيم شركت كننده از دانشگاه‌هاي مختلف سراسر كشور از مقابل جايگاه رژه رفتند.
 پس از معرفي پرشور و با صلابت تيم‌هاي حاضر توسط مجريان برنامه، مشعل دومين المپياد در ميان آسمان نور باران شده دهكده المپياد بر افروخته شد.

المپياد فرصتي مغتنم براي شناسايي استعدادهاي نهفته
       
 مدير كل تربيت بدني وزارت علوم، در این آيين گفت: برپايي چنين المپيادهايي، فرصتي مغتنم براي شناسايي استعدادهاي نهفته دانشجويان است.

 
دكتر محمد پوركياني كه حامل سلام دكتر فرهادي وزير علوم و دكتر صديقي رييس سازمان بورس امور دانشجويان بود افزود: هردو بزرگوار مراتب درود و آرزوي سلامتي‌شان براي شما عزيزان ورزشكار را ابراز داشتند.

 
پوركياني گفت: امروز ورزش دانشجويي جايگاه ويژ‌ه‌اي يافته و نگاه‌هاي زيادي را به خود متوجه كرده است. وي ادامه داد: اين امكان‌پذير نبود مگر با حضور پرشور و با انگيزه شما دانشجويان.

 
    مدير كل تربيت بدني وزارت علوم، توجه به ورزش‌هاي همگاني به ويژه ورزش دختران را از برنامه‌هاي اولويت‌دار و استراتژيك نظام آموزش عالي كشور دانست و تصريح كرد: بايد نسبت به ورزش همگاني به ويژه ورزش دختران، تلاش ويژه‌اي صورت گيرد.

 
   وي وجود دختران و زنان سالم را از شاخص‌هاي اساسي داشتن جامعه‌اي سالم برشمرد.

 
       دكتر پوركياني گفت: افزايش و استانداردسازي فضاهاي ورزشي براي دانشجويان دختر با درنظر گرفتن محدوديت‌هاي جغرافيايي و فرهنگي از اهداف مهمي است كه در اداره كل همواره پيگيري مي‌شود.

 
       وي از اعلام آمادگي چندين دانشگاه براي ميزباني المپياد سوم خبر داد و اظهار داشت: در آيين اختتاميه، دانشگاه ميزبان المپياد بعدي معرفي و مراسم اهداي پرچم انجام خواهد شد.


انديشه پهلوان‌پروري مقدم بر تفكر قهرمان‌سازي

 
فخرالدين اصغري آقمشهدي سرپرست دانشگاه مازندران  شب گذشته در آيين افتتاحيه دومين المپياد ورزش‌هاي همگاني دانشجويان دختر سراسر كشور گفت: در فرهنگ پر افتخار ايراني ، انديشه‌ي پهلوان‌پروري بر تفكر قهرمان‌سازي در ميادين ورزشي همواره مقدم بوده است.

  سرپرست عالي دومين المپياد، با اشاره به ديدگاه مقام معظم رهبري در خصوص جايگاه ورزش در جامعه دانشجويي گفت: معظم‌له با شناختي عميق از  نياز شما عزيزان، تحصيل، تهذيب و ورزش را از عناصر ضروري زندگي جوانان برشمردند از اين رو بسيار به جا خواهد بود كه ورزش دانشجويي و به ويژه ورزش همگاني را در دانشگاه‌هاي كشور تجلي اين عناصر كليدي سه‌گانه بدانيم.

 
 اصغري آقمشهدی در بخش ديگري از بياناتش جايگاه  دانشجويان در حفظ و حراست از فرهنگ اصيل ايراني با هويت محكم اسلامي را مهم ارزيابي و تصريح كرد:  تاريخ نشان مي‌دهد، جوان ايراني با كوله‌باري سرشار از تجربه‌هاي بزرگان اين ديار توانسته است در همه ميادين، اين هويت را تجربه نموده و آن را پاسداري نمايد.
 
وي خاطرنشان كرد: جوان ايراني همواره با رعايت اخلاق ورزشي، پورياي‌ولي بودن را پاس خواهد داشت.
 
       سرپرست دانشگاه مازندران با ابراز خرسندي از ميزباني دانشگاه مازندران گفت:  اينك، اين خصايص انساني دانشجويان ورزشكار، در استان لاله‌خيز مازندران، خطه علويان و زادگاه شعرا، علما و عرفاي نامدار تجلي يافته است كه برايمان مايه مباهات بسيار است.

  وي ادامه داد: امروز شاهد تبلور گوشه‌اي از تفكر ولايت‌مداري و پهلوان‌منشي در قالب المپياد ورزش‌هاي همگاني هستيم و مي‌خواهيم به همه ثابت كنيم جوان ايراني مي‌تواند و هيچ‌گاه در اين توانستن فريفته جلوه‌گري‌هاي غرب و شرق نمي شود.

 
 اصغری آقمشهدی در پایان رعايت كامل اصول اخلاقي و فرهنگي، ايجاد دوستي و مودت، رعايت اصول جوانمردي و تاسي به مولاي متقيان حضرت علي(ع) را به همه ورزشكاران دختر شركت كننده توصيه كرد و در خصوص حضرت علي(ع) گفت: مولايی که در دفاع از اسلام عزيز با قهرمانان عرب به نبردی مفتوحانه می‌پرداخت و پنجه در پنجه افكنده و آنها را به زانو در مي آورد، اما در مقابل اشک يتيمی تاب و توان نداشته و به زانو درمي آمد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.068 seconds.